Het vertrouwde team met Alma, Janine, Nancy en Marleen staat klaar om alle klanten in de vernieuwde salon met veel plezier welkom te heten.
Het vertrouwde team met Alma, Janine, Nancy en Marleen staat klaar om alle klanten in de vernieuwde salon met veel plezier welkom te heten. (Foto: )

Hair by Marleen: nieuw en vertrouwd

door Annemieke van Ipenburg

Nijverdal - Marleen Bannink was er niet op uit een eigen kapsalon te beginnen, maar toen ze die van Audrey over kon nemen, ging ze ervoor. Voor de zomervakantie was alles rond en kon Marleen de kapsalon voorzien van een nieuwe uitstraling.

De salon oogt groter, lichter, terwijl er niet veel veranderd lijkt. Marleen lacht. "Dat was nou precies de opzet. We hebben niet echt veel veranderd, maar toch heeft het een frisse, nieuwe uitstraling. Ik wilde de salon wel echt in mijn eigen stijl inrichten. Nu heeft het een nieuw jasje, maar de inhoud is nog hetzelfde."

Zelfde werkwijze
"Wat voor ons erg belangrijk is, is dat de klanten weten dat we op dezelfde voet verder gaan. Dat ze bij dezelfde kapsters terecht kunnen en dat we op dezelfde manier blijven werken. We gaan wel met onze tijd mee en er volgen nog wat moderniseringen, maar dat heeft dan vooral betrekking op het computersysteem. Dat je straks online een afspraak kunt maken."
Ze kijkt om zich heen. "Het is echt de uitstraling die nu anders is. We werken al jaren met elkaar samen, zijn echt een hecht team. Dat verandert echt niet, omdat ik nu 'de baas' ben. Nou ja, voor mij misschien, omdat ik meer verantwoordelijkheden heb nu."

Hoe vinden de anderen het dat jij de salon over hebt genomen?
"Dat was geen enkel probleem. Natuurlijk hebben wij daar over gesproken. Alma en Nancy werken al langer hier dan ik, maar Janine en zij hadden geen behoefte de salon over te nemen. Op de een of andere manier is het natuurlijk zo gegroeid dat ik het afgelopen jaar de taak van salonmanager al op me heb genomen. Ik was hier ook elke dag en zij niet. Maar dat betekende natuurlijk niet dat ik automatisch de salon over zou nemen. Ik ben echt blij dat we zo verder gaan."

Het merk Keune neemt wel echt een prominente plaats in. "We zijn nu Keune ambassadeur," vertelt Marleen. "We hadden altijd al alle producten van Keune, dus eigenlijk verandert daarin ook niets.

Klein feestje
Hoewel er dus weinig verandert en de klanten er bijna niets van merken, vindt Marleen de overname wel reden voor een klein feestje. "Het is toch een nieuwe start, dus krijgen onze klanten de hele maand september een kleinigheidje. En ik moet nog flink bakken, want we doen ook wat lekkers bij de koffie!"

Wie meer over 'Hair by Marleen' wil weten, kan op haar website kijken of natuurlijk een bezoekje aan de salon brengen. www.hairbymarleen.nl

Meer berichten