Het team van Braakhuis Optiek: Yvonne, Laura, Trudy en Liesbeth.Gina, die twee dagen per week aanwezig is voor hoortoestellen, ontbreekt.
Het team van Braakhuis Optiek: Yvonne, Laura, Trudy en Liesbeth.Gina, die twee dagen per week aanwezig is voor hoortoestellen, ontbreekt. (Foto: A. van Ipenburg)

Braakhuis Optiek is al twintig jaar dankbaar voor vertrouwen klanten

Hellendoorn - Laura Braakhuis opende op 2 juni 1999 haar optiekzaak in Hellendoorn. Het pand waar ze haar winkel in vestigde stond leeg en het leek een goede plek. Nu, twintig jaar later, blijkt dat ze gelijk had.

"Ja, de eerste jaren was het best moeilijk en heb ik praktisch non-stop gewerkt, maar mijn dromen zijn wel uitgekomen," vertelt Laura. "Na die eerste twee jaar had ik behoefte aan ondersteuning en vroeg ik Trudy of zij bij mij wilde komen werken. We kenden elkaar al als oud-collega's, dat maakte het wel makkelijk. Weer een jaar of twee, drie later kwam Yvonne erbij en in 2008 Liesbeth nog. Allemaal vrouwen!" lacht ze.

Persoonlijke service
Wat de dames allemaal erg belangrijk vinden is de persoonlijke service die ze alle klanten bieden. "Het plaatje moet kloppen, de bril moet goed zitten," vindt Laura. "We hebben altijd een ruim, modern assortiment in alle prijsklassen en we geven onze klanten goed advies. Wat ik wel een uitdaging vind, is de klant eens iets anders te laten proberen. Een bril die ze zelf niet direct kiezen, maar die wel heel goed staat."

Laura kijkt door de winkel. Ze wijst me op het feit dat zij geen schermen op tafel hebben staan. "Persoonlijk contact vind ik belangrijk. Ik wil niet op mijn scherm zitten kijken en typen, ik wil oogcontact met de klant, tijd hebben voor de klant. Soms vind ik het wel eens vervelend als het echt druk is," vertrouwt ze me toe. "Dan heb ik geen tijd de klant de aandacht te geven die hij of zij verdient." Ze vertelt dat ze regelmatig bij de mensen thuis komt. "We doen oogmetingen en verkoop van brillen aan huis en we hebben elke eerste dinsdag van de maand 'spreekuur' bij de Blenke. Dat is toch wel uniek en de mensen vinden het geweldig." Yvonne voegt toe dat zij vaak gewoon dialect spreekt met de klanten. "Dat geeft een vertrouwd gevoel. Net als het kopje koffie, als ze even moeten wachten."

Jubileumactie
Nu de winkel twintig jaar bestaat, wilde Laura een leuke actie om haar klanten te bedanken. "Er is zoveel mogelijk, maar waar heeft de klant echt iets aan? Met de zomer in het vooruitzicht heb ik besloten de eerste week van juni 20% korting op zonnebrillen te geven."

Meer berichten