Word vrijwilige boswachter op De Sprengenberg

Foto: Natuurmonumenten - Pauline Joosten

Word vrijwilige boswachter op De Sprengenberg

Haarle - Natuurmonumenten is op zoek naar mensen die het team vrijwilligers op Erve De Pas in Haarle willen versterken.

Het team zoekt vrijwillige boswachters voor op De Sprengenberg. Daarnaast zoekt men gastheren/ gastvrouwen die het leuk vinden om leden te werven, om bezoekers te ontvangen in de informatieschuur en die willen helpen bij activiteiten.

Contact met de bezoekers

Als vrijwilliger ben je het gezicht van Natuurmonumenten en draag je bij aan een positieve beleving van ons gebied De Sprengenberg. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat bezoekers het contact met een boswachter enorm waarderen.

Als vrijwillige boswachter vind je het leuk om mensen te informeren over de ontwikkelingen in het gebied en de rol die Natuurmonumenten daarin speelt. Je attendeert bezoekers op planten die op dat moment in bloei staan, vertelt welke wandelroutes er zijn of welke dieren ze tijdens hun wandeling tegen kunnen komen. Daarnaast hou je toezicht op de rust in het natuurgebied.

Gastheer/ gastvrouw en ledenwerving

Natuurmonumenten is een vereniging die kan bestaan dankzij de giften van onze leden en donateurs. De natuur kan deze steun zelf niet vragen en daarom is men op zoek naar vrijwilligers die graag het gesprek aangaan met bezoekers.

Vind jij het een uitdaging om de waarde van de natuur over te brengen en durf je te vragen om een bijdrage aan de natuur? Dan is de rol van gastvrouw/ gastheer perfect voor jou! Dit kan buiten (in het gebied of op Erve De Pas), maar ook binnen in de informatieschuur of tijdens activiteiten. Als gastvrouw/ gastheer ontvang je natuurliefhebbers in het gebied en help je wandelaars op pad. Je geeft informeer over onze routes, activiteiten en actualiteiten.

Een paar uur per maand

Men vraagt om minimaal één keer per maand een dag beschikbaar te zijn. De diensten zijn meestal in het weekend, maar bij evenementen of bijzondere activiteiten kunnen de vrijwillige boswachters ook op andere dagen ingezet worden.

Interesse?

Vrijblijvend aanvragen van een kennismakingsgesprek kan bij Petra Hofhuis. Telefoon: 06-12089978. Of mail naar: p.hofhuis@natuurmonumenten.nl

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?