‘Zijn trots op wat we bereikt hebben’
AlgemeenHELLENDOORN-NIJVERDAL - Business Club Hellendoorn-Nijverdal vierde afgelopen weekend haar 25-jarig jubileum. In groten getale trokken de leden naar landgoed Schuilenburg. Na het parkeren van fiets of auto volgde een korte wandeling, een welkom met zang en een glas prosecco, gevolgd door een fluisterboottochtje.
Daarmee was het ijs voor de meesten wel gebroken en de eerste geanimeerde gesprekken een feit. In de prachtige boomgaard kon iedereen voor een drankje terecht in de grote tent en verder lekker een plekje binnen of buiten zoeken om te netwerken. Want daar gaat het bij zo’n businessclub om, toch?
Na een woord van welkom door voorzitter Joost Hekman bleek uit de verhalen van Joop van Nijen en Joop van Keulen wel, dat de businessclub niet in de eerste instantie is opgericht voor het netwerken. Het ging er meer om de ondernemers op industrieterrein Groot Lochter te verenigen tegen de plannen van de gemeente de toegangsweg vanaf de Boomcateweg af te sluiten. “Dat zou voor veel werknemers een flink eind omfietsen betekenen”, aldus Joop van Nijen, die jarenlang secretaris is geweest. Ze bereikten hun doel en netwerken werd steeds belangrijker. “We begonnen met 34 leden en dat aantal groeide overrompelend snel. Nu, 25 jaar later, zijn er ruim 200 leden. Al die jaren hebben we hard gewerkt om zaken voor elkaar te krijgen en betere contacten tussen de bedrijven onderling te realiseren. Nu helpen we elkaar regelmatig en we hebben goede contacten binnen de gemeente. Betrokken ambtenaren en leden van het college van B&W zijn regelmatig aanwezig op bijeenkomsten. We zijn echt wel trots op wat we in al die jaren bereikt hebben.”
Het huidige bestuur is zeer tevreden. “Dit is toch prachtig”, zegt Dinand Webbink met een wijds armgebaar. Overal zijn ondernemers met elkaar in gesprek, terwijl ze genieten van de heerlijkheden die de mensen van Schuilenburg en ‘Beefs and Beers’ serveren. “Het is best bijzonder dat BCHN al 25 jaar bestaat”, gaat Dinand verder. “We hanteren al jaren min of meer hetzelfde programma en het werkt nog steeds. We hebben bijvoorbeeld een bedrijfsbezoek, dagje uit, barbecue, de onderneming van het jaar verkiezing... De uitdaging zit er in de invulling van de activiteit bijzonder te houden.”
“We hebben een mooie mix van heel diverse grote en kleine bedrijven, middenstand en zzp-ers”, vult Fred Mak aan. “Er is een grote betrokkenheid onder de leden en er is vrijwel geen verloop geweest tijdens de corona-pandemie. Zo kunnen we zeker nog wel 25 jaar doorgaan!”